FORUMREGLER och NETIKETT på Beatlessweden.com
Browsar detta ämne:
1 Anonyma användare
|
|
Re: McCartney - the 2010-16 remasters |
|
|---|---|---|
|
Moderator
![]()
Registrerade sig:
2004/4/6 21:21 Från Göteborg
Grupp:
Registered Users News Admin Bloggare Inlägg: 2750
![]() |
Min box skickades igår från Usa :) Ska bli kul att få den snart.
För er som vill se lite nya videos osv kan jag rekomendera följande sidor: Paul McCartney - the 2010-16 Remasters The Beatles på svenska
Postat den: 2012/5/23 15:19
|
|
|
||
|
|
|
|---|---|---|
|
Know the lyrics to more than "She loves you"
![]()
Registrerade sig:
2004/6/18 12:07 Grupp:
Registered Users Inlägg: 27
![]() |
Hur lyssnar du på de 24bit/96KHz high-resolution downloads som ingår McCartney Archive utgåvorna på din fina ljudanläggning? Downloads som även säljs separat.
Bränner man en DVD rätt upp och ner blir det en data-skiva, som inte kan spelas i DVD-Video spelaren i din ljudanläggning. Det kräver en dator/mediaspelare. Själv har jag inte lust att koppla in datorn i ljudanläggningen. Utan vill använda min DVD-spelare. Min är lite bättre, så den kan även spela högupplösta DVD-Audio och SACD. Nu har jag hittat ett program, som fixar problemet! Nämligen DVD-Audio Solo. Du hittar det på http://www.cirlinca.com/products.htm Har nu brännt perfekta DVD-Audio av McCartney I (allt gick in på 1 DVD, både limited och unlimited spåren) och Ram (krävde 2 DVD, en för limited och en DVD för unlited spåren). Ordinarie albumet och bonusspåren gick in på 1 DVD. Eftersom 24bit/96kHz high-resolution downloadsen bara är i 2-kanalig stereo ska man även kunna bränna en kombinerad DVD-Audio/DVD-Video skiva, som i så fall går att spela i vilken DVD-spelare som helst. Detta har jag inte testat, men så står det på hemsidan. Verkar toppen. Meddela gärna här om det går. Vill inte prova själv ännu. Man kan nämligen bara bränna 5 st långa DVDs gratis inom 30 dgr. Sedan kostar programmet 50 dollar. Tror nästan jag har lust att köpa det så småningom. Det kommer ju mer Macca Archive Collection. Vill bara försöka gör en DVD-Audio av Band On The Run först. Men där har jag problem. Datorn vill inte extrahera (packa upp) zip. filen jag laddat ner. Det är något fel på den. Har fler haft problem med Band On The Run high-resolution download? Har läst om det på nätet. Tror det är fixat på www.paulmccartney.com nu. Men har försökt ladda ner flera gånger. Och nu har mitt antal nerladdningr överskridits. Anyway, programmet DVD-Audio Solo är mycket lätt använda. Och resultatet låter fantastiskt! Blir till att lägga upp 50 dollar senare...
Postat den: 2012/6/3 19:40
|
|
|
||
|
|
|
|---|---|---|
|
Listen to The Beatles a lot
![]()
Registrerade sig:
2011/8/29 19:35 Grupp:
Registered Users Inlägg: 74
![]() |
RAM och bonusskivan finns uppe på spotify nu av nån anledning, kanske börjar de lägga upp Paul's musik där.
Pauls manager säger att de jobbar på Wings Over America och Rock Show nu, ska vara ute i år eller nästa år: http://www.youtube.com/watch?v=4ZU2hn-owZo Och är det någon som kan svara på hur stora filerna man laddar när man laddar ner hi res av RAM eller av någon av de andra utgåvorna? Jag har också det till McCartney II sen i julas men inte laddat ner det för min dator ganska seg med att ladda ner så jag vet inte om jag ska ladda ner det själv eller be någon kompis göra det åt mig.
Postat den: 2012/6/12 12:28
|
|
|
||

18:e Juni