logo

Registrera Dig på Beatlessweden.com! Hem  •  Diskussionsforum  •  Din Profil  •  Sök  
 Login
Användarnamn:

Lösenord:

Tappat bort lösenordet?

Registrera dig nu!

Select your language

Huvudmeny

Vem är inloggad
5 användare är online (3 användare surfar Diskussionsforum)

Medlemmar: 0
Gäster: 5

mer...

Webmaster Info
Webmasters

Marcus

Tabbe

Diskografinyheter

Paul McCartney
Kisses On The Bottom
Concord/UNI

Senaste webblänkarna

Search

Avancerad sökning

FORUMREGLER  och  NETIKETT på Beatlessweden.com

Browsar detta ämne:   1 Anonyma användare

Vem är Paul Mccartney?
Moderator
Registrerade sig:
2004/5/19 0:05
Från Göteborg
Grupp:
Registered Users
News Admin
_MD_OFFLINE
Under gårdagens Grammy Awards uppträdde Paul Mccartney med bland annat My Valentine och Abbey road medleyt. Band on the Run fick dessutom pris för "Best historical album" Tydligen svämmade Twitter över med kommentarer från amerikanska ungdomar som inte hade någon aning om vem han är. Läs mer här.

Det är ju naturligtvis både skrämmande och förvånade att det är många som inte verkar ha koll på Beatles och Pauls musik. Om nu inte Paul är igenkänd, så är det rimligt att anta att ännu färre har koll på övriga medlemmar i Beatles med tanke på att Paul, av naturliga skäl, är mycket mer aktuell.
Själv kan jag tyvärr säga att jag känner igen mig lite i denna dystopi. Många jämnåriga, och något yngre som jag annars ser som relativt allmänbildade har väldigt dålig koll och skulle inte kunna räkna upp medlemmarna i Beatles.
Det är tråkigt att så många går miste om så mycket bra. Hur upplever ni att det står till med Beatlesintresset 2012?

Postat den: 2012/2/13 17:10

Re: Vem är Paul Mccartney?
Listen to The Beatles a lot
Registrerade sig:
2011/8/29 19:35
Grupp:
Registered Users
_MD_OFFLINE
Bedrövligt att det är så många som inte känner till Paul .

Jag är nästan 17 år och det är hyfsat många i min ålder som känner till Beatles och några låtar (oftast typ Here Comes The Sun, Let It Be och Yellow Submarine, verkligen inte de bästa låtarna imo), men andra vet ingenting. Mina kompisar vet iallafall ganska mycket för jag pratar om det och spelar låtar, jag ser det som ett ansvar att alla ska veta om Beatles (och Paul).

En annan sak som har lite med samma ämne är alla Beatles-fans som går på Paul's konserter för att bara höra Beatles-låtarna. De borde ge hans solo-karriär en chans, kanske skulle han köra fler solo och Wingslåtar om hela publiken uppskatta det mer. Jag vill iallafall det

Postat den: 2012/2/13 21:26

Beatle Freak
Registrerade sig:
2009/3/31 22:47
Grupp:
Registered Users
_MD_OFFLINE
Kommentarerna ser för lika ut för att vara trovärdiga. Bara stavningen varierar!

Men vissa vet i alla fall vem han är, se här till exempel...

http://www.youtube.com/watch?v=Q3vs2a43xAw&feature=related

Det som utmärker bra musik är just att den saknar "bäst före datum"!

Postat den: 2012/2/13 21:55

Moderator
Registrerade sig:
2004/5/19 0:05
Från Göteborg
Grupp:
Registered Users
News Admin
_MD_OFFLINE
Kommentarerna är nog äkta, bara att gå in på Twitter och kolla upp användarna, sedan kan såklart vissa dem vara ironiska.

Men du har rätt i att det finns hopp, vittnar ju inte minst flertalet unga besökare på denna sida om. Min erfarenhet är att det inte är svårt att få människor som har ett genuint musikintresse att bli intresserade av Beatles + solo om man introducerar dem!

Postat den: 2012/2/13 23:14

Beatle Freak
Registrerade sig:
2009/3/31 22:47
Grupp:
Registered Users
_MD_OFFLINE
Men hur förklarar man att alla kommentarer har exakt samma formulering? Det ser ut som att någon illasinnad startat någon form av upprop.

Jag förstår att inte alla tonåringar känner till honom. Till och med deras föräldrar var för unga för uppleva the Beatles och jag kände själv inte till så många 70-åriga artister då jag var 15. Nu gör jag det...

Men kanske fanns det en och annan som såg Grammy Awards och upptäckte Paul McCartney!

Postat den: 2012/2/14 19:03

[Avancerad sökning]

Senaste foruminlägg
Ämne Svar Senaste inlägg
Paul - Out There 1 5/5 12:34:16
Beatlefreak 
McCartney - the 2010-16 remasters 65 4/25 9:57:05
Venus_and_Mars 
Vykort - Vad är den värd? 2 4/17 16:04:00
Platina 
Stället för nörderi! 10 4/14 23:35:35
AlbertHole 
McCartneys kommande nya album 36 4/13 16:07:52
Blow_away 
Beatlesprylar, vad har ni för roligt? 8 4/9 0:12:40
Rudde 
THE DOORS…EN SNABBKURS 2 4/1 12:45:43
patrik_90 
Ny dokumentär om Beatles tid i Hamburg 0 3/20 23:55:24
Beatlefreak 
MUSIKBRANSCHEN…EN SNABBKURS 2 3/6 22:18:19
BasTore 
Good Ol' Freda- dokumentär om fanklubbens sekreterare 0 3/2 22:10:54
Beatlefreak 

Beatlessweden.com på Twitter

Bildhistoria

Citat
Lots of people who have complained about us receiving the MBE received theirs for heroism in the war-for killing people. We received ours for entertaining other people. I'd say we deserve ours more. Wouldn't You?

John Lennon

Kommande händelser
  18:e Juni
Pauls birthday!
  7:e Juli
Ringo fyller år!
  28:e November
George Harrison dog 58 år gammal!
  17:e Februari
Yoko Ono's birthday!
  24:e Februari
George Harrison's birthday!