FORUMREGLER och NETIKETT på Beatlessweden.com
Browsar detta ämne:
1 Anonyma användare
|
|
Vem är Paul Mccartney? |
|
|---|---|---|
|
Moderator
![]()
Registrerade sig:
2004/5/19 0:05 Från Göteborg
Grupp:
Registered Users News Admin Inlägg: 853
![]() |
Under gårdagens Grammy Awards uppträdde Paul Mccartney med bland annat My Valentine och Abbey road medleyt. Band on the Run fick dessutom pris för "Best historical album" Tydligen svämmade Twitter över med kommentarer från amerikanska ungdomar som inte hade någon aning om vem han är. Läs mer här.
Det är ju naturligtvis både skrämmande och förvånade att det är många som inte verkar ha koll på Beatles och Pauls musik. Om nu inte Paul är igenkänd, så är det rimligt att anta att ännu färre har koll på övriga medlemmar i Beatles med tanke på att Paul, av naturliga skäl, är mycket mer aktuell. Själv kan jag tyvärr säga att jag känner igen mig lite i denna dystopi. Många jämnåriga, och något yngre som jag annars ser som relativt allmänbildade har väldigt dålig koll och skulle inte kunna räkna upp medlemmarna i Beatles. Det är tråkigt att så många går miste om så mycket bra. Hur upplever ni att det står till med Beatlesintresset 2012?
Postat den: 2012/2/13 17:10
|
|
|
||
|
|
Re: Vem är Paul Mccartney? |
|
|---|---|---|
|
Beatle Freak
![]()
Registrerade sig:
2009/3/31 22:47 Grupp:
Registered Users Inlägg: 311
![]() |
Kommentarerna ser för lika ut för att vara trovärdiga. Bara stavningen varierar!
Men vissa vet i alla fall vem han är, se här till exempel... http://www.youtube.com/watch?v=Q3vs2a43xAw&feature=related Det som utmärker bra musik är just att den saknar "bäst före datum"!
Postat den: 2012/2/13 21:55
|
|
|
||

.
.

18:e Juni