logo

 

Registrera Dig på Beatlessweden.com! Hem  •  Diskussionsforum  •  Din Profil  •  Sök  
 Login
Användarnamn:

Lösenord:


Tappat bort lösenordet?

Registrera dig nu!

 Select your language

 Huvudmeny

 Vem är inloggad
3 användare är online (1 användare surfar Nyheter)

Medlemmar: 0
Gäster: 3

mer...

 Diskografinyheter


Paul McCartney
Kisses On The Bottom
Concord/UNI


 Senaste webblänkarna

 Search

Avancerad sökning

 NQ Monitor Status
Running - Screening
Spambot blocker has denied 51 access attempts in the last 7 days

Beatlesnyheter : Paul McCartney skriver musiken till ett tv-spel
Postat av Swekraxel på 12-02-03 12:49:48 (2661 läsningar)

Aftonbladet.se
Paul McCartney har mycket på gång. Nu har han gett sig in på en helt ny marknad inom musikbranchen, nämligen spel-musik. Det är i en intervju med den tyska tidningen Die Zeit som han avslöjar sitt nya projekt, dock vill han ännu inte berätta vilket spel det gäller.

– Det är en väldigt fascinerande marknad, säger Mccartney. Ett nytt tv-spel säljer betydligt mer än vad en cd-skiva gör nuförtiden. Och man når en helt annan publik. Antagligen är det här första gången som många ungdomar kommer höra min musik, i ett spel. Och kanske kan det vara lika inspirerande för dem som jazz är för mig.

Utskriftsvänlig sida Skicka denna artikel till en vän
Kommentarerna ägs av respektive författare. Vi ansvarar inte för dess innehåll.
Författare Tråd
Beatlefreak
Postad: 12-02-03 13:56  Uppdaterad: 12-02-03 13:56
Beatle Freak
Blev medlem: 04-12-10
Från: Ludvika
Poster: 2457
 Re: Paul McCartney skriver musiken till ett tv-spel
Häftigt! Inte mycket kvar som karln INTE har gjort musik till snart. Kommer ni på nåt får ni gärna hojta till!
songman
Postad: 12-02-03 20:58  Uppdaterad: 12-02-03 20:58
Beatle Freak
Blev medlem: 05-05-13
Från: Östgöte boende i Göteborg
Poster: 1397
 Re: Paul McCartney skriver musiken till ett tv-spel
OPERA!!! Men det kanske kommer...ha-ha
HiHiHi
Postad: 12-02-05 19:32  Uppdaterad: 12-02-05 19:32
Listen to The Beatles a lot
Blev medlem: 11-08-29
Från:
Poster: 76
 Re: Paul McCartney skriver musiken till ett tv-spel
Undra om det är klassisk (instrumental) musik eller om det är vanliga Macca-låtar, spännande iallafall.

Men jag tycker att han först och främst borde göra ett vanligt album med egenskrivna låtar, det var ju ett tag sen Electric Arguments.
 Senaste foruminlägg
Ämne Svar Senaste inlägg
Vad har hänt med Beatlessweden? 2 4/19 12:42:45
Rudde 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 1 3/4 19:00:39
Beatlefreak 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 0 2016/12/12 9:19
Stoned 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 0 2016/12/12 9:18
Stoned 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 0 2016/12/12 9:17
Stoned 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 0 2016/12/12 9:17
Stoned 
Beatles "RARE" albums (bootlegs) live, studio mm säljes 0 2016/12/12 9:15
Stoned 
This or That? 2244 2016/2/9 12:33
stein 
JOHN LENNON - Listen To This - 1974 Walls And Bridges rehearsal (FLAC) (download) 1 2016/2/9 12:21
stein 
Ken Scott om Beatles mono 0 2014/10/7 22:15
beatboy 

 Beatlessweden.com på Twitter

 Bildhistoria


 Citat
And in the rising sun, you can feel your life begin", "every word you've uttered and every thought you've had is all inside your file, the good and the bad.

George Harrison (Lyric: Rising Sun)

 Kommande händelser
  18:e Juni
Pauls birthday!
  7:e Juli
Ringo fyller år!
  28:e November
George Harrison dog 58 år gammal!
  17:e Februari
Yoko Ono's birthday!
  24:e Februari
George Harrison's birthday!
  18:e Juni
Pauls birthday!
97 händelser

 Beatlessweden på Facebook

Site owners: Marcus & Tabbe
Take a moment and read our Privacy Policy and Disclaimer